Wstęp

Rynek komputerów osobistych został świadomie wypatrzony przez duże firmy i korporacje. Codziennie w mediach, na bilbordach, w ulotkach „pierze się mózg” przeciętnego człowieka informując go o coraz szybszych procesorach, wydajniejszych kartach graficznych, itp. Jest to nieuniknionym skutkiem rozwoju technicznego i konkurencji między korporacjami! I do czego to prowadzi? Kupując zestaw komputerowy dzisiaj trzeba się liczyć że za 12 miesięcy będzie on przestarzały a za 2 lata trzeba zakupić nowy. No w sumie to ktoś musi zapłacić za miliardy wyłożone przez potentatów na rozwój technologii.

Tylko czy to jest uczciwe?
Czy zwykły zjadacz chleba musi zawsze płacić za nowe rozwiązania techniczne?
Czy ciężko zarobione pieniądze zostaną wykorzystane w 100% w domu lub biurze?
A czy przed zakupem przeciętny człowiek zastanawia się do czego tak naprawdę mu będzie potrzebny komputer?
Czy te tysiące MHz GHz lub MB GB, są tak naprawdę konieczne?

Odpowiedź jest prosta! Marketing ma za zadanie omamić Cię do tego stopnia że przestaniesz logicznie myśleć. Jak w amoku masz powtarzać promowane slogany. Idziesz do sklepu w podświadomości „zanotowane” masz jakiego wyboru masz dokonać. Wyboru narzuconego Ci przez korporacje.

Zapamiętaj! Korporacje zatrudniają tysiące osób tylko po to aby reklama przyniosła zamierzone efekty.

Wybierając się do sklepu nie zastanawiasz się nad sensem zakupu bo nie liczysz ceny oprogramowania które będzie konieczne do pracy. Lub w ogóle nie wiesz że komputer do pracy wymaga oprogramowania. Często nie liczysz się z kosztami sprzętu ponieważ płacisz z pieniędzy firmowych. Albo spełniasz zachciankę rozpieszczonego dziecka które chce mieć lepszy sprzęt od kolegi aby grać w najnowsze gry video.

Czy jest to sytuacja bez wyjścia?
Czy to uczciwe aby wydawać bez sensownie nie swoje pieniądze?
Czy koniecznie trzeba ulegać swojemu dziecku?
A czy w ogóle stać Cię na ten wydatek?

Moment! Może zastanowisz się czy na komputerach tak jak na zdrowiu znają się prawie wszyscy?

Nie! Nie powielaj stereotyów.

Dla namiętnego gracza wystarczy konsola, która jako specjalizowane urządzenie przeznaczona jest do gier video. Przemawia za tym również cena nowoczesnego sprzętu tego typu przewyższającego wydajnością najszybszy komputer PC, która wacha się w kwocie zbliżonej do ceny bardzo dobrej klasy karty graficznej. Ponadto rynek używanego oprogramowania jest w naszym kraju dobrze rozwinięty i nie ma problemu ze sprzedażą lub kupnem tanich oryginalnych gier na konsolę. Dodatkowym argumentem może być fakt że jedna z najbogatszych korporacji na Ziemi zainteresowała się rynkiem konsol produkując i sprzedając swój produkt …
Wielbiciel kina powinien zaopatrzyć się w odtwarzacz DVD lub wykupić pakiet telewizji cyfrowej […
Do normalnych zadań biurowych wystarczy komputer używany, system operacyjny Linux lub FreeBSD, akiet biurowy OpenOffice.org, program graficzny GIMP itp.

Na zakończenie stwierdzę że komputer jest wtedy dobry gdy wspomaga zadania do których został przeznaczony.

Zakup komputera tylko do gier spowoduje błędne koło wydatków które nigdy się nie skończą. Coraz większa moc obliczeniowa komputera stymuluje korporacje do pisania gier które te możliwości wykorzystają. Coraz lepsze gry wymuszają na zainteresowanych graczach zakup sprzętu o większej mocy obliczeniowej. Gdy chcesz grać w wymarzoną grę wydajesz pieniądze które zasilają konto producenta. Po osiągnięciu założonego zysku finansowego producent „wypuszcza” na rynek nowy sprzęt lub oprogramowanie robiąc wszystko abyś Ty to kupił(a). Czy to można nazwać spiskiem? Odpowiedz sobie sam(a) …

Nie jestem przeciwnikiem korporacji !!!

Nie jestem przeciwnikiem producentów gier video !!!

Uważam po prostu że gry powinny być sprawą drugorzędną a komputer należy użytkować zgodnie z założeniami i przeznaczeniem. Takie podejście zapewni zadowolenie i satysfakcję z dobrze wydanych pieniędzy.

Jeśli się ze mną nie zgadzasz to Twoje prawo ponieważ nie wydajesz moich pieniędzy. 😀 😀 😀

Share Button

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *